אשה מקלידה על מחשב נייד

3 כללים לכותרות אפקטיביות באתר וורדפרס

לכותרות תפקיד חשוב מאוד בהגשת התוכן לגולשים.

בעזרת כמה כללים פשוטים ניתן לנסח כותרות שיביאו יותר גולשים לאתר, ישפרו את חווית הגלישה שלהם, יגרמו להם להשאר יותר זמן ויעלו את מידת המעורבות והפעילות שלהם באתר. למה כדאי לשים לב?

בוחרים כותרת ראשית טובה

הכותרת הראשית של כל עמוד או פוסט היא לרוב פיסת התוכן הראשונה אליה יחשפו גולשים וזו שעל פיה יחליטו אם להכנס לתוכן עצמו. ייתכן שיתקלו בה בתוצאות החיפוש של גוגל, מתוך שיתוף של התוכן ברשת חברתית כלשהי או בעמוד באתר שלנו (כמו עמוד הבלוג שמכיל את רשימת כל הפוסטים).

על מה כדאי להקפיד כשמנסחים כותרת?

  • שתעורר סקרנות ותמשוך גולשים. יש הרבה דרכים לתפוס תשומת לב של גולשים ולגרום להם ללחוץ ולהכנס לעמוד: לעורר סקרנות, הזדהות, להדגיש את הערך שיקבל מי שיקרא את התוכן.
  • שתתאר נאמנה את התוכן שבראשו היא מוצבת. לא נרצה לאכזב גולשים שהגיעו וציפו למשהו שונה ממה שאנחנו מציגים.
  • חישבו על קהל היעד שאותו אתם מחפשים: מה מציק לו? עם אילו קשיים הוא מתמודד? מה הוא מחפש?באיזו שפה הוא מדבר? ככל שתכירו טוב יותר את הקהל שאליו אתם פונים, כך תיטיבו לנסח באופן שימשוך אותו לגלוש באתר שלכם. זה נכון לכל התוכן שאתם כותבים ולכותרות במיוחד.
  • אם בצעתם מחקר ביטויי מפתח שעבורם תרצו לקדם את התוכן, כדאי מאוד לשלבם (באופן מושכל) בכותרת הראשית.

עושים שימוש נכון בכותרות משנה

חשוב לחלק תכנים של יותר מכמה משפטים על ידי שילוב של כותרות משנה.

  • כשגולשים מגיעים לעמוד באתר שלנו, הם לא שוקעים מייד בקריאה מעמיקה של כל התוכן מתחילתו ועד סופו. הם קודם כל סורקים את התוכן במהירות כדי להחליט אם התוכן רלוונטי עבורם. כותרות המשנה קופצות לעין בסריקה הזו ובעלות משקל גדול בהחלטת הגולש אם להשאר בעמוד.
  • כותרות משנה מחלקות את התוכן לבלוקים קצרים וקריאים שמקלים על הגולש ומעלים את הסיכוי שיקרא את תוכנן.
  • לא רק גולשים אנושיים, גם תוכנות שסורקות את האתר נעזרות בכותרות כי להבין את תוכן ומבנה העמוד. מבנה נכון עם כותרות מתאימות יאפשרו לגוגל להפנות לעמוד גולשים מדוייקים יותר שהתוכן שלנו רלוונטי עבורם. גם טכנולוגיות מסייעות דוגמת קוראי מסך ייעזרו בכותרות כדי להנגיש טוב יותר את התכנים למי שנעזרים בהן.
  • לא רק הכותרת הראשית, גם כותרות המשנה הן מקום טוב לשילוב של ביטויים רצויים לחיפוש.

עובדים נכון עם העורכים בוורדפרס

כותרת היא לא רק אותיות גדולות ובולטות, היא רכיב מבני עם היררכיה.

  • מקפידים לסמן כותרות באופן מפורש לדפדפנים ולטכנולוגיות המסייעות ולא מסתפקים בהבלטה סגנונית ויזואלית. לא מספיק להגדיל את גודל האות ולבחור באותיות מודגשות (bold). חובה להשתמש בוידג'טים ייעודיים לכותרות. (כמתואר בשני הסרטונים בהמשך)
  • שומרים על היררכיה בסדר הכותרות. כותרת ראשית, מסוג H1, יכולה להיות רק אחת בכל עמוד באתר. תת כותרות שיבואו תחתיה יהיו מסוג H2. אם נצטרך עוד רמה של חלוקה לכותרות בתוך בלוק שבראשו כותרת H2 נשתמש בכותרות מסוג H3. לרוב לא נזדקק ליותר מזה. מאמרים באתר רצוי שלא יהיו ארוכים ומסועפים מידי כדי שייקראו. חשוב לשמור הכל פשוט מאוד.
  • נראות הכותרות (גודל האות, המשקל, הצבע, העיטור) צריכה להתעדכן באופן אוטומטי על פי רמת הכותרת בהיררכיה. ההגדרות הללו צריכות להיות גלובליות ולהשמר אחידות בין כל העמודים באתר.

עבודה עם אלמנטור

נבחר בוידג'ט כותרת, נמלא את המלל הרצוי ונדאג לבחור את רמת הכותרת המתאימה.

גם כשמזינים טקסט עם וידג'ט עורך הטקסט אפשר לסמן כותרות משנה בתוכן:

עבודה עם גוטנברג

נבחר בוידג'ט כותרת, נמלא את המלל הרצוי ונדאג לבחור את רמת הכותרת המתאימה.

זיכרו, כותרות הן הבטחה שצריך לקיים

חשוב מאוד לא רק לנסח כותרות טובות ולשמור על מבנה נכון, חובה לגבות הכל בתוכן איכותי ורלוונטי שנותן ערך ומקיים את הבטחת הכותרות. כמה פעמים נכנסתם לקרוא מאמר בעקבות כותרת מסקרנת במיוחד שמבטיחה סנסצית ענק רק כדי לגלות שמדובר בכלום ושום דבר? זוכרים את האכזבה?

וודאו שהגולשים אצלכם לא יחוו זאת.

תוכן עניינים

כיתבו לי ואחזור אליכם

אתר זה מוגן על ידי ReCaptcha של גוגל ולכן חלים מדיניות הפרטיות  ותנאי השימוש.