מקבץ דוגמאות אתרים שבניתי ללקוחות

איזה עסק צריך אתר?

לא אחת אני נתקלת בבעלי עסק שמתלבטים אם הם באמת צריכים אתר.

אולי הנוכחות ברשתות החברתיות מספיקה? אולי עדיף לחכות שהעסק יגדל? האם זה יצדיק את ההשקעה הכספית?

ריכזתי עבורכם את הסיבות שבשלן כל עסק רציני חייב אתר.

נוכחות אמינה ומקצועית ברשת

כל עסק היום חייב שתהייה לו נוכחות ברשת.

מי שזקוקים למה שיש לכם להציע יחפשו ברשת לפי שיפנו אליכם. זה ודאי נכון לגולשים שיגיעו אליכם מתוצאות חיפוש בגוגל אבל לרוב גם מי שקיבלו עליכם המלצה ירצו להתרשם ממה שיש לכם להציע לפני שהם פונים. סביר שיבצעו השוואה ראשונית בינכם לבין אחרים שמספקים את אותו שירות לפני שיבחרו למי לפנות. אתם לא רוצים לתת למתחרים לשחק מול מגרש ריק, שאתם נעדרים ממנו. אתם רוצים שימצאו אתכם ויתרשמו. עסק עם אתר מקצועי משדר רצינות, מעורר אמון ובטחון שכדאי לעבוד איתו.

מסוכן להסתמך רק על הרשתות החברתיות

משפט שאני שומעת לא מעט: "יש לנו פרופילים מצליחים ברשתות החברתיות. זה פשוט, זה בחינם, זה ויראלי, כולם נמצאים שם. למה צריך גם אתר?"

הכל נכון, הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי חשוב שמאפשר חשיפה לקהלים רחבים. עם זאת, עסק לא יכול להתבסס רק על רשתות חברתיות. הוא חייב גם אתר.

– אין לנו בעלות על החשבונות ברשתות

חשוב לזכור תמיד שהחשבונות ברשתות החברתיות לא באמת שלנו. כללי המשחק בהן יכולים להשתנות בכל עת. האלגוריתם, תנאי השימוש, הנראות של העמוד שלנו, מדיניות התכנים, מידת החשיפה שאנחנו מקבלים, כל אלה נתונים בידי בעלי הרשת ויכולים להשתנות בשרירותיות באופן שלא ייטיב איתנו. במקרי קיצון אנחנו יכולים למצוא את עצמנו חסומים ומאבדים גישה לחשבון שלנו בשל תקלה, טעות או פגיעה בזדון. אתר משלנו, לעומת זאת, הוא נכס קבוע ויציב של העסק ובשליטתנו המלאה.

– בשימוש ברשתות חברתיות יש מרכיב אופנתי

רשתות קיימות יכולות לאבד מהפופולריות שלהן בעוד שחדשות יכולות לקום במקומן. כל שינוי כזה מחייב למידה של פלטפורמה חדשה ואיסוף עוקבים מאפס. אתר משלנו מספק פלטפורמה יציבה דרכה אפשר לשמור על קשר רציף עם הקהל שלנו.

– התוכן ברשתות החברתיות ארעי

תכנים שעולים לרשתות החברתיות נדחקים מהר מאוד מטה ומעטים מאוד יגיעו אליהם. משך החיים שלהם הוא בין כמה שעות לכמה ימים ולרוב יצללו אחר כך לתהום הנשייה של הפידים השונים. התוכן באתר, לעומת זאת, על זמני, תמיד נגיש וזמין לגולשים.

– גולשים ברשתות מחפשים הפוגה, כיף. הם לא מכוונים לקבל החלטות קנייה

גלישה ברשתות היא למעשה גלילה משוחררת, ברמת ריכוז נמוכה, ובלי כוונה לקבל החלטות. העין קופצת ומוסחת מהרבה גירויים שממסמסים גם את מעט הכוונה שאולי היתה לחלק מהגולשים. כדי לסגור עסקאות, להמיר גולשים ללקוחות, נרצה להביא אותם לאתר שלנו, שם יוכלו להיות מרוכזים במה שיש לנו להציע ולקבל החלטה.

לסיכום, הרשתות החברתיות הן מקום מצויין לחשיפה. הן מאפשרות ללקוחות פוטנציאלים להכיר אותנו ולהיות איתנו באינטראקציה אבל משם נרצה להוביל אותם לאתר שלנו כדי שיהפכו ללקוחות.

שליטה מלאה על חווית המשתמש

האתר שלכם הוא בבעלותכם הבלעדית ויש לכם שליטה מלאה על חווית המשתמש. אתם קובעים מה יוצג ואיך, אתם קובעים אילו פעולות אפשר לבצע בכל שלב ואתם מכוונים את הגולשים לפעולות שאתם רוצים שיבצעו.

באתר אתם יכולים להציג בצורה מאורגנת כל מה שחשוב לכם שידעו תוך שמירה על שפת המותג שלכם. מתאפשר לכם בידול ובולטות שלא קיימים כשאתם עוד פרופיל מיני רבים ברשת חברתית או בזירת מסחר דוגמת Etsy או מרמלדה. כמה פעמים קרה לכם כלקוחות שהגעתם לחנות מסויימת בזירת מסחר דרך קישור ישיר אבל בסוף קניתם מה שחיפשתם ממישהו אחר בעקבות הצעות וחיפוש של מוצרים דומים? כמה פעמים התחלתם לקרוא פוסט בפייסבוק או באינסטגרם ואז קפצה לכם התראה על פוסט או תמונה של פרופיל אחר ועברתם? באתר שלכם זה לא יכול לקרות. תנועה שאתם מביאים לאתר נשארת שלכם. אתם לא מתחרים עם אף אחד אחר על תשומת הלב של הגולשים.

תשתית לקידום אפקטיבי

רק באתר משלכם אתם יכולים לעקוב באופן מלא אחרי גלישה של לקוחות, לדעת איך הגיעו לאתר ובמה התעניינו, ותוכלו לשווק להם בהמשך באופן ממוקד ויעיל.

האתר עובד בשביל העסק 24/7

הגלישה באתר מכינה את הלקוחות הפוטנציאלים לקראת האינטראקציה הישירה איתכם. דרך האתר אפשר לספק מענה לשאלות שחוזרות על עצמן, להפיג חלק מההתנגדויות ולתת את האינפורמציה הבסיסית. הסינון הבסיסי הזה יוביל אליכם לקוחות מדוייקים ובשלים יותר באופן שיקל עליכם לסגור עסקאות ולחסוך זמן.

גם כשאתם לא זמינים האתר תמיד שם כדי לספק למתעניינים את האינפורמציה על העסק ועל השירותים או המוצרים שאתם מציעים.

כל עסק צריך אתר?

בפשטות, כן! אתר אינטרנט הוא מרכיב חיוני במערך השיווק של כל עסק. בניית אתר היא השקעה מניבה לעסק. אתר מקצועי שבנוי על פי צורכי העסק ימיר גולשים ללקוחות ויכניס לעסק כסף.

אפשר להתחיל ב"קטן" ולהרחיב עם הזמן, במקביל להתפתחות העסק. לדוגמה, אפשר להתחיל מאתר תדמית ובהמשך להרחיב אותו לחנות שמוכרת מוצרים. אפשר להתחיל מעמוד נחיתה בודד ובהמשך להוסיף לו עמודי תוכן נוספים, מגזין (בלוג) ואולי גם אזור עם תכנים בגישה בתשלום. אפשר להתחיל באתר בשפה בודדת ובהמשך להוסיף בו תמיכה בשפות נוספות.

כשהאתר מבוסס על תשתיות איכותיות ומאופיין בצורה טובה, הרחבות כאלה מתאפשרות על ידי הוספה מעל מה שכבר קיים ללא צורך להתחיל מחדש.

עוד אין לכם אתר? דברו איתי

תוכן עניינים

אהבתם? מכירים מי שיפיקו ערך מהמאמר? אשמח שתשתפו

כיתבו לי ואחזור אליכם

אתר זה מוגן על ידי ReCaptcha של גוגל ולכן חלים מדיניות הפרטיות  ותנאי השימוש.